Det gav ikke mindre kaos, da Lene delte opgaven til den efterfølgende undervisning. Hvordan får vi løst den....?
Men stille og roligt. En ting af gangen og det skal nok gå...
Opgaven gav os flere muligheder. Vi havde selv medbestemmelse på hvordan vi ville arbejde med dagens emne (polyfonisk) Vi valgt at arbejde kollaborativt, og kaste os over denne case:
I jeres
lærerteam tænker I efter sommerferien at ville bruge Flipped Learning som
undervisningsform. Denne beslutning får lærer x,y og Z til at diskutere hvad er
blended designs, Flipped Classroom, Flipped Learning og Flipped Learning in
class. . Dette skaber stor uenighed. Diskussionen fortsætter, da lærer P kommer
på banen og begynder at tale multimodalitet – Hvad er nu det? X bringer nu også
affordance og remediering på banen. Da tiden nærmer sig hvor de skal til at
planlægge kommer spørgsmålet på banen – hvilken didaktiske model skal vi
arbejde efter? Hvordan skal de differentiere? Er det anderledes end i deres
undervisning i dag? Lærer Y siger under planlægningen – vi skal da også have
video på programmet – Hvad? - Hvordan skal vi arbejde med det? Gør vi det på en
bestemt måde? Bruger vi en skabelon?
Som altid når man starter op med noget nyt, tager det lang tid at få lagt en struktur. Vi var dog forholdsvis hurtigt i gang og valgte at lave en Padlet, så vi alle kunne se med i vores notater. Vi snakkede frem og tilbage om hvilken Flipped udgave vi skulle kaste os over, men blev enige om at forholde os til didaktikken. Vi valgte denne model:
Vi fik beskrevet alle emner i den inderste cirkel. Vi fik talt omkring mulitmodaliteter og om hvor vigtigt det er, at det materiale vi får lavet, bliver lavet for at understøtte elevernes læring - at vi får gjort det elevcentreret.
For at dokumentere vores arbejde, valgt vi at ligge det hele ind i en PowerPoint præsentation. Herfra har vi hver især til opgave, ved hjælp af Office Mix, at ligge lyd og eventuelt andre multimodaltieter ind over.
Min PowerPoint kan ses her:
Definition af begreberne:
Blended Design:
At gøre brug af forskellige undervisningsformer, så det multimodale kommer til udtryk.
Flipped Classroom:
At få dagens oplæg på f.eks. film, til forberedelse hjemme og arbejde med selve stoffet i selve undervisningen.
Flipped learning:
Hvordan undervisning med digitale medier, understøtter og fremmer den enkelte elevs læringsproces bedst muligt. Det er muligt at gøre undervisningen meget elevcentreret og polyfonisk. Kræver ikke tilstedeværelse i undervisningen.
Flipped learning-in-class:
Har samme beskrivelse som Flipped Learning - dog kræver denne undervisningsform tilstedeværelse i undervisningen.
Dejligt at få alle begreber sat i defineret og sat i spil. En konstruktiv dag, der gav et billede af, hvordan jeg kunne arbejde med digitale teknologier i min undervisning.
Nu føler jeg mig bedre klædt på, til at finde løsningen på min didaktiske problemformulering. Så mon ikke der kommer en del 2 snart - en afslutning på min udfordring.
Nu føler jeg mig bedre klædt på, til at finde løsningen på min didaktiske problemformulering. Så mon ikke der kommer en del 2 snart - en afslutning på min udfordring.
godt du beskriver din proces - og fint du definere dine begreber - vi må finde ud af , hvad der sker med din film - jeg vil rigtigt gerne se den
SvarSletSå er den der vidst!! Jeg vil stadig gerne have den som en youtube film - men det kræver lige en pause..
SvarSlet